При формально достатній кількості вагонів-зерновозів …

Насправді, питання в іншому. При формально достатній кількості вагонів-зерновозів, декларованих «Укрзалізницею» для забезпечення експорту, вирішити проблему їх гострого дефіциту в пікові місяці переміщення зерна ніяк не вдається. А це наслідок не тільки об’єктивних логістичних чинників. Тут і різниця між реальними і декларативними нормативами вагонообігу, і часті поломки рухомого складу внаслідок його 70% зношеності. Тому навіть в кращі періоди, як наприклад, в першому кварталі 2012 року, середньомісячний обсяг експортних перевезень зерна залізничним транспортом склав трохи більше 1,72 млн. Тонн. Неважко порахувати, що навіть при такому обсязі, максимальна планка ж \ д перевезень за експортний сезон навряд чи перевищить 17-18 млн. Тонн.

І яким чином Ваша компанія вирішує логістичні проблеми?

Насправді, спосіб тільки один – максимально задіяти альтернативні способи перевезень. Це допомагає пом’якшувати проблему, але повністю її не вирішує. Залізничні перевезення ще дуже довго будуть залишатися домінуючим способом переміщення зерна і від цього нікуди не дітися. Що ж стосується допоміжної логістики, то ми, як уже згадувалося, намагаємося інтенсивно використовувати автоперевезення. Крім того, не втрачаємо можливості, які дає річковий транспорт. Зокрема, в цьому маркетинговому році з 5 водних елеваторів на Дніпрі ми перевезли річковим транспортом в порти більше 23 тис. Тонн зерна.